例会

merkrede, 14:00 ĝis 16:00, 19:00 ĝis 21:00 ĉe エスペラント会館

En la taga kaj vespera kunvenoj partoprenis hungarino.
Ni prezentis nin laŭvice. Nia unua temo do estis nomo: hungaroj unue diras la familian nomon kaj poste la propran same kiel japanoj. La gramatiko de la hungara lingvo malsamas ol la aliaj eŭropaj lingvoj.
Ni parolis pri diversaj aferoj pri deferencoj inter Hungario kaj Japanio. Intersis nin geedza vivo kaj divorco. Kiam la infanoj vivas kun la patrino post divorco de la gepatroj, la patro devas pagi 20 procentojn de sia salajro po unu infano.
Ŝi prezentis "Muzaiko", interreta radio-elsendo por esperantistoj. Ĝi enhavas intervjuojn, muzikon, novaĵojn ktp. Por ĝi laboras multaj junaj volontuloj.

En la vespera kunveno partoprenis ankaŭ studentoj de Esperanto-klubo de la Universitato Kioto. En la lasta momento venis francaj esperantistoj. Ni kune fotiĝis.

ハンガリーの女性が昼例会と夜例会に出席されました。
まず順番に自己紹介。そこから名前の話になりました。ハンガリーでは日本と同じように姓が先、名があとです。ハンガリー語の文法は、ほかのヨーロッパ諸語と大きくちがうのだそうです。
日本とハンガリーの生活の違いについていろいろと話が出ました。夫婦の関係と離婚というテーマは興味深いものでした。ハンガリーでは両親が離婚して母親に引き取られた時、父親はこどもひとりあたり収入の20パーセントを養育費として払わなければならないそうです。
「Muzaiko」というインターネット放送のことも紹介してくださいました。放送内容はインタビュー、音楽、社会ニュースなどで、もちろん全部エスペラントです。若いボランティアの人たちで運営されています。
夜の例会には京都大学エスペラント語研究会の学生さんと、フランスのエスペランティストも加わりました。いっしょに記念写真をとりました。