En la sabata kunveno ni havis du junajn gastojn el aliaj landoj. Unu estis nova gasto el Ĉeĥio kaj la alia estis Argentinano, kiu visitis nin en la lasta merkredo. La ĉeĥa junulo estas 29-jara. Li ankaŭ havas celon partopreni en UK en Koreio, kaj vizitas Japanion antaŭ ĝi kiel ĉi tiu argentina junulo.

La ĉeĥa junulo ŝajnis, ke li interesiĝas pri japana teo, ĉar li rimarkis delikatan dolĉan guston de malvarma japana teo jam en la unua gluto, kiam li trinkis ĝin.

Li parolis pri sia lando, precipe pri tio, ke ĝi apartiĝis en Ĉeĥion kaj Slovakion de Ĉeĥoslovakio en 1993. Kaj li diris, ke li partoprenis en la lasta UK, cxar ĝi okazis en Slovakio.

Li ankaŭ parolis pri situacio de Esperanta edukado kaj signolingvo en Ĉeĥio. Ni klarigis malsamecon inter Esperanto kaj la japana, kaj similecon de kvin vokaloj inter la du lingvoj. Pri la signolingvo, ĝiaj gestoj estas malsamaj en Ĉeĥio, Argentino kaj Japanio. Tio estas tre interesa afero por ni ĉiuj.

En ĉi-tiu kunveno, ni komunikis kun la alilandanoj nur en Esperanto. Cxi-tiuj du junuloj renkontis unu la alian unuafoje ĉi-tie en Kioto kaj en ĉi-tiu tago, kaj la situacio estis ankaŭ sama por kelkaj el ni. Sed, la homoj, kiuj vivas kun apartaj lingvoj en tri landoj, havis komunukadon senprobleme uzante Esperanton. Unu komencanto diris kun sia profonda emocio, “Nun, mi havas konvinkiĝon, ke Esperanto funkcias vivante kaj efektive!”

Partoprenis 13 esperantistoj: 11 societanoj kaj du gastoj.

土曜日の例会で、私たちは二人の外国からのお客様をお迎えしました。一人はチェコからの新しいお客様で、もう一人は水曜日にいらしたアルゼンチンの方です。チェコの若者は29歳です。彼もまたアルゼンチンの若者と同様に、韓国での世界大会に参加する目的があり、その前に日本を訪れました。

チェコの若者は、日本茶に興味があるように思われます。なぜなら、それを一口飲んだときに、すぐにその薄い甘い味に気づいたからです。

彼は自分の国について、特にチェコスロバキアチェコスロバキアから1993年に分離したことを話してくれました。昨年の世界大会はスロバキアで行われたので、彼はそれに参加したそうです。

彼はまた、チェコでのエスペラント教育の状況や手話についても話してくれました。私たちは、日本語とエスペラントの文法の相違や、母音の類似について説明しました。手話については、そのジェスチャーチェコ、アルゼンチン、日本で異なっています。それは私たち全員にとって興味深いことでした。

この例会では、私たちは外国の方々とエスペラントだけでコミュニケーションしました。この二人の若者は、この日に初めて京都で会いました。その状況は私たちの幾人かについても同様です。しかし、お互いに知らない言語で生活している3ヵ国の人々が、エスペラントを使って、問題なくコミュニケーションしました。初心者の一人は、感動をもって言いました。「今、私は、エスペラントが実際に生きてはたらいていることを確信しています!」

今日の参加者は会員11人とお客様ふたり、合わせて13人でした。